Jak pokochać media społecznościowe?

Wszystko zaczyna się od lajków, po komentarz czy wrzucenie fajnego obrazka. Zasiadasz przed ekran smartfona i skrolujesz co słychać u innych, sprawdzasz swoje konto, udostępniasz coś ciekawego. Tylko pamiętaj social media nie powinny się opierać już tylko na swoim koncie osobistym, ale na biznesie. Osoby, które zaczynają działać w biznesie powinni założyć swój fanpage, tak aby klient trafił do nich na profil. Jak to zrobić? Dowiesz się poniżej.

Będę wzorować się na dwóch platformach: Facebook i Instagram.

FACEBOOK

W pierwszej kolejności załóż swoje konto firmowe. Nadaj nazwę krótką, dobrze zapadającą w pamięć. Zaplanuj nazwę konta, nie zmieniaj jej co chwilę. Nie wpisuj długiej nazwy lub anglojęzycznej, którą się trudno wymawia.

Odpicuj tło. Wrzuć fajny obrazek, animację, która pomoże przyciągać inne osoby.

Wrzuć zdjęcie profilowe. Logo firmy lub Twoje zdjęcie prezentujące Ciebie.

Uzupełnij informację na temat Twojej marki. Czym się zajmujesz? Przyciągnij fotografią. Opisz Twoje produkty.

Zacznij publikować posty, które przyciągną i zachęcą fotkami czy tekstem.

Najważniejsze narzędzia, które pomogą w działaniu

Proste do publikowania i planowania postów (Creator Studio, Zaplanowane posty, Opubikowane posty)

Statystyki (często sprawdzaj wskaźniki aktywności)

Skrzynka odbiorcza (odpisuj szybko klientowi, żeby mieć dobry wskaźnik odpowiedzi na głównym fanpage’u)

Reklama (publikuj reklamy dzięki Menedźera Reklam)

Pamiętaj też o ustawieniach (ważnych dla Ciebie)

Możesz nadawać kolejnych adminów (dzięki Menedżerowi Firmy nadasz uprawnienia innym osobom do prowadzenia Twojego fanpege’a)

INSTAGRAM

Pierwsza kolejność założenie konta. Pamiętaj o krótkiej nazwie, nieskomplikowanej do zapamiętania, tak jak w przypadku Facebooka.

Uzupełnij swoje dane na profilu ( ważne informacje o Tobie). Biogram uzupełnij dobrze wykorzystując swój potencjał. Pamiętaj, że masz ograniczoną ilość znaków.

Ustal czy Twoje konto będzie prywatne czy firmowe.

Dodawaj linki w BIO. Najlepiej zamieniaj je w serwisie bit.ly

Publikuj treści i fotografie przyciągające klienta

Publikuj stories (relacje). Wrzucaj co u Ciebie słychać, co robisz, gdzie idziesz? Ludzi to ciekawi.

Ustaw swoje wyróżnione relacje. Coś co twierdzisz, że jest ważne i można do nich wrócić.

To takie podstawy z podstaw. Wiemy, że wszystko idzie do przodu. Zawsze coś będzie nowego. Trzeba się uczyć i szkolić. Pamiętaj jeszcze o tym, aby połączyć konto Facebooka z Instagramem. W szybki sposób to co napiszesz w Instagramie, automatycznie udostępni się w Facebooku. Tylko naciśnij odpowiedni przycisk.

Jeśli się boisz, spróbuj. Jeśli jest to Twój pierwszy raz, nie zwlekaj z odkładaniem. W poprzednim artykule na blogu napisałam, że gdybym ja nie publikowała to co robię, nikt by nie wiedział czym się zajmuje. Dlatego Cię zachęcam.

A te osoby, które już są w mediach społecznościowych, nie tylko na Facebooku, Instagramie, ale innych platformach życzę rozwoju i satysfakcji w dalszej realizacji swoich planów.

Powodzenia!

W czym mogę pomóc?