Jak zbudować sklep internetowy?

Na polskim rynku panuje szał na sprzedaż online i pozyskiwanie nowych klientów. Jak się do tego zabrać? Co jest ważne, aby klienta przyciągnąć? Czy każdy chce zabłysnąć w internecie? Dlaczego to wszystko jest tak ważne? Odpowiedzi na te pytania postaram się udzielić w tym miesiącu w temacie „Jak zbudować sklep internetowy?”.

Pamiętaj o ważnych informacjach, które będziesz umieszczać w sklepie internetowym. Powinien on zawierać regulamin sklepu, politykę prywatności, formy płatności, wysyłkę czy kontakt.

Zaczynam od początku

Na pierwszy rzut – musi być wizja. Pomysł co chcesz sprzedawać. Jakie produkty przedstawić. Ważne, aby towar był od ręki na magazynie. Ustalić konkretne ceny i formy płatności.

Produkty

Produkty, które będziesz przedstawiał na swojej stronie muszą zawierać ceny. Jeśli dobrze ustalisz wartość to możesz pokłonić się o zniżkę czy kod rabatowy. Pamiętaj, że klienci uwielbiają kody rabatowe lub darmową przesyłkę.

Pamiętaj też o dobrej jakości fotografii produktu.

Ustalenie wartości

Klient powinien znać wartość danego produktu, tak aby mógł zadecydować o dalszej transakcji. Ustal ceny, za które nie będziesz musiał przepłacać, a zarabiać! Pamiętaj, żeby zabłysnąć na scenie rynkowej musisz przełamać bariery sprzedażowe. Trudno jest dawać niską cenę, przecież Ty też chcesz godnie żyć. Sam wiesz, że wszystko idzie do góry, a w cenę musisz wliczyć podatki, transport, przesyłki czy transakcje online. Chcesz robić to za darmo? Zadaj sobie pytanie, ile pracy Ty sam poświęcasz w cały wkład pracy. Daj konkretne wartości, później możesz ustalić rabat. Przelicz wszystko dokładnie.

Stan magazynowy (produkt na magazynie lub dostępny online)

Produkty powinny mieć wyznaczony stan magazynowy (choć nie musisz tego robić, ale warto zaznaczyć tą opcję). Ustalić minimalny i maksymalny stan, po to aby być na baczność czy czegoś może nie zabraknąć. Niektórzy sprzedają produkty online jak np. kursy to ważne, aby z automatu miał dostęp do niego i mógł go przerabiać. Jak to się dzieje, że czegoś brakuje na magazynie? System Cię automatycznie informuje i podświetla na czerwono, że są braki. Uzupełniaj na bieżąco je i przede wszystkim kontroluj ceny u konkurencji.

Budowanie sklepu internetowego

Jeśli masz wyznaczone poprzednie punkty warto skupić się na zbudowaniu oryginalnego i niepowtarzalnego sklepu, który będzie ozdobą Twojej firmy. Ja działam na podstawie WordPressa, który ma wbudowany WooCommerce. Oczywiście musisz opłacić hosting i domenę. Na ten temat pisałam tutaj:

Wprowadzenie produktów

Dzięki WooCommerce możesz wprowadzić produkty według uznania. Jest kilka typów produktów m. in. produkty fizyczne czy produkty do pobrania online.

Kategorie/Tagi

Ważne jest, aby wyznaczyć kategorię i tagi danych produktów. Ułatwi to klientowi wyszukiwanie poprzez nazwy produktów np. tak jak popularne w modzie: sukienki, spodnie, koszula, ubrania damskie, ubrania męskie i inne.

Filtrowanie

Ważne jest, aby filtrować swoje produkty po to, aby w szybki sposób znaleźć odpowiedni produkt. Rób to z głową. Przemyśl całą strategie.

Wysyłka

Wysyłkę ustalasz oczywiście z firmą kurierską poprzez podpisanie umowy i uzupełnienie w sklepie cen lub wprowadzasz darmową wysyłkę. Możesz wyznaczyć minimalną wartość darmowej przesyłki np. 100 zł.

Płatność

Do określenia płatności należy zapoznać się z systemem płatności online. Warto przeczytać co mają do zaoferowania na stronie internetowej. Popularne to Dotpay, Pay-u, Przelewy24.

Oficjalne otwarcie sklepu

Teraz możesz otworzyć sklep internetowy i rozpocząć sprzedawanie produktów. Warto na stronie opisać kim jesteś i co sprzedajesz lub opisać daną markę. Możesz przyciągnąć klientów dzięki mediom społecznościowym (Facebook, Instagram) oferując jakąś zniżkę lub kod rabatowy, albo darmową dostawę.

Wydaje się proste? A może trudne? Powiem Ci tak, jeśli nie spróbujesz nigdy się nie dowiesz, czy było warto. Dlatego działaj. Mogę Ci też w tym pomóc.

Do dzieła! 🙂

W czym mogę pomóc?