Projektowanie graficzne

Celem projektowania to stworzenie czegoś uniwersalnego. Coś co przyciągnie klienta właśnie do Ciebie czy do Twojej firmy. Warto skupić uwagę na ułożeniu planu co Ty sam potrzebujesz.

Awers ulotki Vintage Art
Rewers ulotki Vintage Art

Pamiętaj, że to co robisz, robisz właśnie dla klienta. Skup uwagę na to czym klienta zachwycisz. Tak by powiedział: WOW! lub jak Ci właśnie się chciało coś takiego zrobić. Jeśli gadżet, który mu wręczysz daje same korzyści jesteś w 100% na plusie.

Wykonaj swój plan reklamowy z głową.
1. Zastanów się jak przyciągnąć klienta.
2. Ułóż plan/zarys w głowie.
3. Rozrysuj go na kartce lub opisz.
4. Wypunktuj!
5. Zrób sobie chwilę przerwy.
6. Zrealizuj plan.

Wiadomo dłuższe projekty wymagają większej samodyscypliny i także czasu. Także nie realizuj czegoś właśnie w tym momencie tylko układaj swoje zadania po kolei. Tak by z dnia na dzień coraz to bardziej rosły w siłę i pchały się w górę. 

Ciekawostka

Wachlarz rozwiązań gumowych – Ligum

Gdybyśmy mogli przenieść się w czasie. Moim największym wyzwaniem do wykonania był projekt wachlarza dla firmy Ligum. Czas poświęcony na realizację może wydawać się dość długi, bo trwał pół roku. Ale dlaczego? Ponieważ osoby, z którymi pracowałam nad nim byli w 3 różnych miejscach w Polsce. Oczekiwanie i cierpliwość musiała się zgrać z czasem. Krok po kroku dotarliśmy do gotowego produktu, który fizycznie jest dostępny jako gadżet dla klientów.

Projektuj z rozsądkiem

Jeśli zaczniesz przygodę z grafiką komputerową to musisz znać programy do niego stworzone. Dlatego warto nabyć wiedzę w tej dziedzinie. Dlatego ja biorąc pod uwagę, że jestem z rodziny poligrafów, postanowiłam zapisać się do Publishing School. Tak mi się spodobało, że skończyłam dwa kierunki: Reklamę i Poligrafię. Zrobiłam kurs „Korekta barwna do zdjęć” oraz zaczęłam tworzyć strony internetowe.

Programy graficzne uczą też cierpliwości, a wszystko przede wszystkim skłania się ku estetyce. Projektuj z rozsądkiem. Ważne by grafika była spójna, jednolita, dopasowana kolorystycznie, trzymała się Twojego zamysłu.

Na prawdę przy długiej pracy, ciągłym wysiłku i projektowaniu mentalnie Twoje nastawienie do pracy zmienia się błyskawicznie. 

Kiedy projekt mi nie odpowiada?

To jest dylemat każdego grafika. Wiele czasu poświęcone nad realizacją, a ja targam się z myślami:

„Nie, to jest klapa”
„Czegoś brakuje”
„Nie wiem, chyba się nie spodoba”

Nie? Często tak jest! Graficy na pewno przyznają, a ja powiem tyle. Zostaw ten, który jest a przedstaw kolejny nowy, albo na podstawie poprzedniego przestaw tekst lub grafikę lub ją po prostu zmień.

Czas

Jak o nim nie pisać. Jak wszyscy się spieszymy i jesteśmy w ciągłym biegu. Dlatego nie odkładaj swoich działań w reklamie na ostatnią chwilę. Tak się dzieje w drukarniach, gdzie wszystko robi się na wczoraj, albo przedwczoraj.

Nie ważne czy jesteś w innej firmie (zapewne tak pomyślisz): „U mnie dzieje się tak samo. To nie nowość.” Stąd warto zmienić pogląd sytuacji i powiedzieć „Pass”. Zacząć koncepcję pomysłów realizować pół roku wcześniej, a nie na ostatnią chwilę! Dam przykład najprostszy z możliwych. Co roku drukujemy nowe kalendarze. Każda firma podsyła pomysł na swoją grafikę z logiem, może grawer w kalendarzu zeszytowym. Czemu nie pomyślimy o tym w czerwcu/lipcu?

Kalendarze trójdzielne są najbardziej popularne w zdobywaniu klienta, bo powiesi na ścianie i pomyśli o tym, że firma jest i pamiętała o mnie. A to jest najbardziej prosta sprawa, bo każda drukarnia swoje kalendarium posiada. Wystarczy wybrać odpowiedni kolor, może czcionkę, a zaprojektować samą „główkę” i „plecki” kalendarza.

„Główka” kalendarza klejona na sztywnej tekturze dla firmy Ligum
„Plecki” kalendarza + klejone kalendarium dla firmy Ligum

Gadżety są najlepszym rozwiązaniem w zdobywaniu klienta. Nawet zwykły długopis z logiem ucieszy każdego.

Nowy biznes

Jeśli myślisz o założeniu firmy i pierwsze co Ci przychodzi do głowy trzeba zrobić reklamę. Ulotka, folder, gadżet, baner? Dobrze kombinujesz, ale pierwsze to co bym wymyśliła to identyfikację wizualną (logo, jakieś wizytówki, papier firmowy) i pomyślała o stronie internetowej. Moje logo zaprojektowałam od razu. Pierwsza myśl: różne czcionki, a kolorystyka taka jak na stronie ww.sotilo.pl.

To był zamierzony cel. 

Ważne jest, że jeżeli robisz tego typu logo stworzyć specyfikację. Nawet dla siebie.

Opisać:
– Jaką użyliśmy czcionkę?
– Jaką wybraliśmy kolorystykę? W wersji CMYK lub RGB (zapisać parametry). Może to Pantone?
– Wielkość czcionki.
– Istotne rzeczy: typu o ile stopni możemy przekręcić Twoje logo 45 stopni, 90 stopni? Na jakim tle możemy używać loga w białym odcieniu, a w jakim kolorowym?

Media społecznościowe

To jest kolejna rola promocji. Zakładasz konto na Facebooku i działasz. Publikujesz lub planujesz posty, tworzysz reklamę, wyznaczasz budżet, możesz robić transmisję na żywo, lajkować, udostępniać dalej. 

Dlatego zapraszam Cię do polubienia mojej strony na Facebooku

Krok po kroku zaistniejesz na rynku, a ja mogę Ci w tym pomóc! Zapraszam do współpracy!

Facebook
Facebook
LinkedIn