Co to jest identyfikacja wizualna?
12 listopada 2019
Identyfikacja wizualna to ważna rzecz pod kątem Twojej marki. Sprawdza się wtedy jak chcesz wykreować swój wizerunek w firmie czy jako osoba publiczna. Wszystko to co chcesz podkreślić musisz przekazać w jednoznaczny sposób. Skupić się na systematyczności i jednostajnym wizerunku. Na zasadzie utworzenia logo firmy czy własnej osoby na jednym poziomie.
Błędy zdarzają się jak nie ma spójności, tylko pokazywanie tekstu w kilku czcionkach i różnych obrazkach. Wiadomo, że każda branża jest inna i musisz dużo napracować się, aby osiągnąć duże wyniki, dzięki swojej pracy. Ułożyć plan jest prosto, gorzej realizować. Uwierz mi, że jak chcesz coś zrobić raz, a konkretnie i będziesz do tego dążyć osiągniesz zamierzony cel.
Wiem jak ciężko jest znaleźć pierwszy moment w swoim życiu, czyli to co chcesz robić. Też byłam w tym miejscu i kompletnie nie wiedziałam co będę robić, w ogóle jakie są moje marzenia czy pragnienia. Ale czy 10 lat musi minąć, żeby to zrozumieć? W pewnym momencie inni rzekną, że trzeba dojrzeć do sukcesu. Z jednej strony tak, ale w każdej sytuacji warto próbować osiągać wysokie progi możliwości i nawet jak się coś nie lubi robić, to czymś głowę zająć.
Podeszłam do tematu trochę inaczej, ale rozwijać się trzeba, a na sukces trzeba jakoś mocno zapracować. Dlatego rozwijaj się głównie na wykreowaniu jednej wielkiej spójnej marki na rynku. Między innymi ten temat nawiązuje do ostatniego wpisu:
Najważniejsze elementy identyfikacji graficznej to m.in.:
- logo/logotyp
- kolorystyka
- krój pisma
- wygląd budynków i charakterystyczny wystrój wnętrz,
- wygląd produktów oraz i ich opakowań,
- szata zewnętrzna materiałów promocyjnych
W wyniku przeprowadzenia identyfikacji wizualnej powstaje zazwyczaj tzw. podstawowa księga znaku, Oficjalnym zapisem wzorców prezentacji firmy jest księga identyfikacji, która w sposób kompleksowy opisuje elementy systemu identyfikacji oraz sposoby i zasady ich wykorzystania. Księga identyfikacji występuje także pod innymi nazwami takimi jak księga tożsamości, oraz w wersjach anglojęzycznych CorporateI identity Manual, CI Manual, Corporate Identity Guide Book. Księga może więc obejmować następujące elementy wizualnej identyfikacji firmy:
- symbole firmy (logo, symbole dekoracyjne),
- kolory firmowe,
- typografie firmowe,
- druki firmowe (papier firmowy, koperty firmowe, kartki do zapisków, bilety wizytowe, dokumenty handlowe, rachunki i faktury, inne druki firmowe),
- wzory materiałów reklamowych, form audiowizualnych (np. prezentacji), materiałów drukowanych dla celów public relations,
- ubiór i identyfikatory pracowników,
- oznakowanie środków transportu,
- architektura i wystrój budynków, wnętrz biurowych, punktów sprzedaży,
- informacja wizualna (tablice informacyjne zewnętrzne, tablice informacyjne wewnętrzne, szyldy firmowe, tabliczki informacyjne przy/na drzwiach),
- inne elementy identyfikacji (flagi, transparenty, maskotki, upominki).
Źródło WIKIPEDIA https://pl.wikipedia.org/wiki/Identyfikacja_wizualna