Celem projektowania to stworzenie czegoś uniwersalnego. Coś co przyciągnie klienta właśnie do Ciebie czy do Twojej firmy. Warto skupić uwagę na ułożeniu planu co Ty sam potrzebujesz.
Pamiętaj, że to co robisz, robisz właśnie dla klienta. Skup uwagę na to czym klienta zachwycisz. Tak by powiedział: WOW! lub jak Ci właśnie się chciało coś takiego zrobić. Jeśli gadżet, który mu wręczysz daje same korzyści jesteś
Wykonaj swój plan reklamowy z głową. 1. Zastanów się jak przyciągnąć klienta. 2. Ułóż plan/zarys w głowie. 3. Rozrysuj go na kartce lub opisz. 4. Wypunktuj! 5. Zrób sobie chwilę przerwy. 6. Zrealizuj plan.
Wiadomo dłuższe projekty wymagają większej samodyscypliny i także czasu. Także nie realizuj czegoś właśnie w tym momencie tylko układaj swoje zadania po kolei. Tak by z dnia na dzień coraz to bardziej rosły w siłę i pchały się w górę.
Ciekawostka
Gdybyśmy mogli przenieść się w czasie. Moim największym wyzwaniem do wykonania był projekt wachlarza dla firmy Ligum. Czas poświęcony na realizację może wydawać się dość długi, bo trwał pół roku. Ale dlaczego? Ponieważ osoby, z którymi pracowałam nad nim byli w 3 różnych miejscach w Polsce. Oczekiwanie i cierpliwość musiała się zgrać z czasem. Krok po kroku dotarliśmy do gotowego produktu, który fizycznie jest dostępny jako gadżet dla klientów.
Jeśli zaczniesz przygodę z grafiką komputerową to musisz znać programy do niego stworzone. Dlatego warto nabyć wiedzę w tej dziedzinie. Dlatego ja biorąc pod uwagę, że jestem z rodziny poligrafów, postanowiłam zapisać się do Publishing School. Tak mi się spodobało, że skończyłam dwa kierunki: Reklamę i Poligrafię. Zrobiłam kurs „Korekta barwna do zdjęć” oraz zaczęłam projektować strony internetowe oraz sklepy internetowe.
Programy graficzne uczą też cierpliwości, a wszystko przede wszystkim skłania się ku estetyce. Projektuj z rozsądkiem. Ważne by grafika była spójna, jednolita, dopasowana kolorystycznie, trzymała się Twojego zamysłu.
Naprawdę przy długiej pracy, ciągłym wysiłku i projektowaniu mentalnie Twoje nastawienie do pracy zmienia się błyskawicznie.
Graficy na pewno często przyznają, że głowią się i troją nad danym projektem. Zostaw ten, który masz. Zaprojektuj kolejną nową wersję i przedstaw klientowi.
Jak o nim nie pisać. Jak wszyscy się spieszymy i jesteśmy w ciągłym biegu. Dlatego nie odkładaj swoich działań w reklamie na ostatnią chwilę. Tak się dzieje w drukarniach, gdzie wszystko robi się na wczoraj, albo przedwczoraj.
Nie ważne czy jesteś w innej firmie (zapewne tak pomyślisz): „U mnie dzieje się tak samo. To nie nowość.” Stąd warto zmienić pogląd sytuacji i powiedzieć „Pass”. Zacząć koncepcję pomysłów realizować pół roku wcześniej, a nie na ostatnią chwilę! Dam przykład najprostszy z możliwych. Co roku drukujemy nowe kalendarze. Każda firma podsyła pomysł na swoją grafikę z logiem, może grawer w kalendarzu zeszytowym. Czemu nie pomyślimy o tym w czerwcu/lipcu?
Ważne jest, aby stworzyć specyfikację. Może być potrzebna dla Ciebie, z firmą którą współpracujesz lub drukarni.
Jeśli myślisz o założeniu firmy to pierwsze co powinno przyjść Ci do głowy to pomyśleć o reklamie. Ulotka, folder, gadżet czy baner? To też jest ważne, lecz na tym czym ja bym się skupiła to projekt identyfikacji wizualnej (logo, wizytówki, papier firmowy) oraz stworzeniu strony internetowej.
Opisz: – Jaką użyliśmy czcionkę? – Jaką wybraliśmy kolorystykę? W wersji CMYK lub RGB (zapisać parametry). Może to Pantone? – Wielkość czcionki. – Istotne rzeczy: typu o ile stopni możemy przekręcić Twoje logo 45 stopni, 90 stopni? Na jakim tle możemy używać loga w białym odcieniu, a w jakim kolorowym?
To jest kolejna rola promocji. Po prostu zakładasz konto na Facebooku, Instagramie i innych platformach, publikujesz lub planujesz posty, tworzysz reklamę, wyznaczasz budżet, robisz transmisję na żywo, lajkujesz, udostępniasz dalej.
Dlatego zapraszam Cię do polubienia mojej strony na Facebooku.
Krok po kroku zaistniejesz na rynku, a ja mogę Ci w tym pomóc! Zapraszam do współpracy!